wiosnah.pl

Blog tematyczny o modzie, urodzie oraz zdrowiu.

Sport

Gimnastyka poranna jest ważna

Gimnastyka poranna jest ważna

Jak wiadomo, ruch to zdrowie, dlatego warto być aktywnym fizycznie. Nie trzeba jednak od razu zapisywać się na siłownię i podnosić ciężary. Intensywny trening jest wręcz niewskazany, szczególnie z samego rana. Ciało musi się rozgrzać, więc idealną opcją staje się gimnastyka. Jest to sposób na rozciągnięcie mięśni, zwiększenie elastyczności. Aktywność fizyczna sprawia, że organizm produkuje więcej hormonów szczęścia. Miło będzie wobec tego zacząć dzień z uśmiechem na twarzy.

Dlaczego gimnastyka poranna to dobry pomysł?

Ćwiczyć można w dowolnym momencie. Każda okazja jest do tego dobra. Nie trzeba spędzać godziny na siłownię w celu uzyskania pożądanego efektu. Nawet kilkunastu minutowy wysiłek fizyczny staje się czymś dobroczynnym dla organizmu. Warto zacząć już od samego rana, zaraz po przebudzeniu. Nie trzeba nawet wychodzić z łóżka. Można śmiało zacząć rozciągać się w wygodnej piżamie. Trzeba też mieć na uwadze, że trenowanie na czczo wiąże się z wieloma korzyściami. Pobudzone ciało motywuje do dalszego działania. Śniadanie po wysiłku fizycznym smakuje jeszcze lepiej. Poranna gimnastyka stanie się przyjemnym rytuałem, który pozwoli oczyścić umysł, poczuć harmonię. Można liczyć na rozgrzanie stawów i mięśni. Ogromną zaletą aktywności z samego rana jest także poprawienie metabolizmu.

Czy warto się gimnastykować z samego rana?

Jeśli ktoś ma opory przed aktywnością fizyczną o poranku, to warto poznać zalety gimnastyki po przebudzeniu. Jest to sposób na poranną ospałość. Można dodać sobie więcej energii. Wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, że ćwiczenia bardziej pobudzają niż filiżanka kawy. Warto wobec tego zrobić coś dla siebie, swojego organizmu. Ruch oddziałuje na ciało i umysł. Można liczyć na zwiększoną produkcję hormonów szczęścia, co przekłada się oczywiście na lepszy nastrój. Dobrze jest zacząć dzień z uśmiechem na twarzy zamiast wiecznego zamartwiania się. Kolejną korzyścią staje się poprawienie jakości snu. Jeśli ktoś ma wystarczająco dużo wysiłku fizycznego w ciągu dnia, to może liczyć na zwiększoną wydajność organizmu przez wiele godzin. Z kolei wieczorem łatwiej o zaśnięcie. Nocny wypoczynek jest kluczowe, bo podczas niego zachodzą procesy odpowiedzialne za regenerację ciała, odnowienie wszystkich komórek.

Co daje gimnastyka poranna?

Poranna gimnastyka to wspaniały sposób na zredukowanie Stresu. Nie trzeba wykonywać intensywnego treningu. Wystarczy nawet joga, aby odczuć szereg korzyści płynących z bycia aktywnym fizycznie. Ruch sprawia, że zmniejsza się napięcie mięśniowe. Można także uchronić się przed bólem kręgosłupa i głowy. Z samego rana kortyzol jest najczęściej na wysokim poziomie. Warto wobec tego zacząć się ruszać w celu zniwelowania stężenia hormonu stresu. Wpłynie to korzystnie między innymi na układ krążenia. Można liczyć także na poprawienie funkcji mózgu. Kolejną korzyścią płynącą z gimnastykowania się z samego rana jest obniżenie ciśnienia krwi. Coraz więcej osób ma z tym problem, dotyczy to nawet młodych ludzi. Aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko zawału serca i udaru mózgu.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *